Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
als vervanging van onze Renault Grand Scenic zijn we op zoek naar een ruimere auto.
We twijfelen tussen een Grand Espace of een Seat Alhambra. Beide met een benzine motor. en maximaal 80.000 km
De Seat spreek mij qua model niet zo aan (heeft wel schuifdeuren) maar ik hoor van garage bedrijven dat de Seat een heel stuk betrouwbaarder en minder problemen geeft dan een Grand Espace.
Mijn vraag: is het correct dat de Grand Espace uit 2012/2013 veel problemen geeft? (of kan ik beter een Seat Alhambra kopen)
graag jullie advies,
mvg
Diederik
Met hartelijke groet,
Diederik
Mijn auto's
Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC7 Initiale Paris 2015)
Renault Captur HH
De espace 4 gaat al lang mee,de begin jaren waren weinig soeps. Model 2012-2013 heeft dan al 10jaar de tijd gehad om kwaaltjes aan te pakken. Vrij probleemloos.
Vag modellen van deze leeftijd zijn verre van probleemloos.
Een Grand Espace IV is groter dan een Seat Alahambra en fijner qua flexibele indeling. Vanaf 2008 de zogenaamde phase 2 als ik me niet vergis zijn erbij geen noemenswaardige problemen meer. Motorkeuze kan wel een issue zijn. Als verbruik niet heel erg belangrijk is (ergo gebruik voor weekenden en andere gezinsdingen) dan zou ik voor de 3.5 V6 gaan. Is de betrouwbaarste benzine motor in deze auto.
DHL schreef:Was er bij jullie uberhaupt nog een Espace benzine te krijgen in 2012 ? In Belgie niet, waren enkel nog diesels die je kon kopen.
Het aanbod is wel beperkt..
Ja kan ik goed geloven. Hier ook. Het lijkt wel dat de Espace IV gewilder is, sinds het uitkomen van de Espace V. Prijzen zijn eigenlijk omhoog gegaan voor een Espace IV in vergelijking met een tijd geleden. (relatief want ze worden ouder).
Dieselen is geen optie? Ik had een diesel van 2008 en ene van 2014, beiden probleemloze wagens. De Espace van 2014 was nog verder geevolueerd dan die van 2008. Er waren nog technische verbeteringen.
Weet dat ene van 2012 de phase 3 is met de normale neus en ene van 2013 een phase 4 is met de aangepaste neus. (veel mooier volgens mij met dat grote embleem)
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
DHL schreef:Was er bij jullie uberhaupt nog een Espace benzine te krijgen in 2012 ? In Belgie niet, waren enkel nog diesels die je kon kopen.
Het aanbod is wel beperkt..
Ja kan ik goed geloven. Hier ook. Het lijkt wel dat de Espace IV gewilder is, sinds het uitkomen van de Espace V. Prijzen zijn eigenlijk omhoog gegaan voor een Espace IV in vergelijking met een tijd geleden. (relatief want ze worden ouder).
Dieselen is geen optie? Ik had een diesel van 2008 en ene van 2014, beiden probleemloze wagens. De Espace van 2014 was nog verder geevolueerd dan die van 2008. Er waren nog technische verbeteringen.
Weet dat ene van 2012 de phase 3 is met de normale neus en ene van 2013 een phase 4 is met de aangepaste neus. (veel mooier volgens mij met dat grote embleem)
De wegenbelasting voor een Grand Espace 2.0T is rond de 250-275 euro per kwartaal, afhankelijk van de provincie waar je woont. Een 2.0 dCi zit op de 535 - 560 euro per kwartaal. Scheelt dus 1000 euro aan wegenbelasting per jaar. Rij je weinig dan haal je dit verschil er niet zomaar uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
omslagpunt ligt tussen de 20.000 en 25.000 km per jaar, we rijden slechts 12.500-15.000 km/jaar
Benzine is zo bekeken de beste optie...
Tenzij een diesel in aanschaf veel voordeliger is....dan komt het omslagpunt rond de 15.000km/jr te liggen en dan is het wellicht wel ene optie.
Hoe zijn de ervaringen met de benzine en dieselmotor? hoeveel km kan je er probleemloos mee rijden?
Met hartelijke groet,
Diederik
Mijn auto's
Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC7 Initiale Paris 2015)
Renault Captur HH
Tsja dat kan ik niet inschatten. Heb alleen ervaring met lichte diesel motoren en zware benzinemotoren. Lichte diesels moeten met regulier onderhoud toch wel zeker 3 ton kunnen halen. De 3.5 V6 benzine motor hoop ik ook over de 3 ton te kunnen trekken. Door hogere cylinderinhoud en meer cylinders loopt de motor rustiger en gaat hij langer mee. Bij lichtere benzine motors hoor je vaak dat het wel dat ze minder betrouwbaar worden boven de 2 ton. Tenminste dit is mijn kennis (gebrekkig). Tot op heden een 1.9 JTD (fiat) over de 3 ton gereden en een 1.5 DCI ook. Nu dus een 3.5 V6 maar veel minder rijden. Ik hoop dus nog jaren en jaren van de espace IV te kunnen genieten.
Had een oudere vw 1.6 benzine,ding reed ook probleemloos 4ton. Cilinder inhoud zegt niet alles.
De 2.0t is een prima motor,welke in de basis zonder turbo al sinds eind jaren 90 mee gaat.
Koelproblemen zijn bij een espace gezien matige motorruimte altijd een dingetje maar zal bij de laatsre versies iets zijn aangepast.
Als je 't mij vraagt is de Espace 2.0 dCI 175 automaat de meest homogene. Maar daarom niet de meest interessante in Nederland.
Zeer betrouwbaar, goede verhouding koppel vermogen gewicht, laag verbruik (8 liter), goede automaat,... Maar ze worden zeldzamer met een lage kilometerstand, zeker de phase 4.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Zou me niet teveel zorgen maken over de betrouwbaarheid.
Onze 2.0T uit 2008 gaat al meer dan 215.000km mee op de eerste turbo. Vrijwel geen olieverbruik. Bij veel snelweggebruik even stationair draaien alvorens uit te zetten en bij koude motor even rustig aan op laten warmen.
Verder weinig rare klachten. Gebroken achterveren zijn een bekend euvel waar wij mee te maken hebben gehad, maar dit was niet heel duur om te vervangen. Tevens is de sleutelkaart houder gevoelig voor het afbreken van een clipje, maar auto start ook zonder en kan eveneens verholpen worden op betaalbare locaties.
Succes met de keuze. Wij hebben toen ook behoorlijk getwijfeld, maar toch deze auto met maar liefst 180.000km op de klok gekocht (garantie kan wel fijn zijn (wij hadden nog een injector die de geest gaf)) en rijden er reeds 4 jaar met plezier mee.
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
Over dat lipje welke afbreekt in de kaartlezer, dit is dmv wat lijm en een tiewrap eenvoudig zelf te fixen. Hier hoef je geen nieuwe kaartlezer voor te kopen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Afgelopen weekend kreeg ik tijdens het rijden op de Autobaan, 3x de melding Risico op Motorschade . Na 5 seconden gaat de melding weer weg. Het was elke keer bij een snelheid van 100km per uur. We zijn naar huis gereden met 94km per uur (afstand van...
Hallo ,
Vraagje ik heb onlangs een Renault Grand Scenic 2.0 CVT 2012 gekocht , bij het kopen van de auto wist ik dat de PDC achter niet werkte . Was ook uitgeschakeld in het menu. Nu weet ik van eerdere Renaults die ik heb gehad dat het 9 van 10x de...
Bij mijn renault grand scenic 3 uit 2012, ruik ik een benzinelucht na het starten en soms voor het stoplicht/als ik stilstaat.
Mijn lambdasone is een half jaar geleden vervangen en sinds dien lijkt het erger te zijn. Daarvoor rook ik het...
Hallo
Ik zou graag jullie advies willen waar op moet letten bij de aanschaf van.
Renault megane estate 1.3 tce limited
Automaat uit 2020 met 126000 km op de teller.
Ik heb al wel gevonden dat dit een ex lease auto is.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)
Anderhalf jaar geleden is mijn motor vervangen door een tweedehandsje met 70k km op de teller. Na gigantisch veel ellende en verschillende garages die constant maar bougies, bobines en weet ik veel wat bleven vervangen terwijl ik duidelijk aangaf...