Accu-dynamo problemen

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rick
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Accu-dynamo problemen

Bericht door Rick »

Ik heb een paar weken geleden een renault 19 gekocht en zit met het volgende probleem. De accu was stuk. Ik heb er een nieuwe accu ingezet en nu bleek de dynamo ook niet genoeg bij te laden.

Met een nieuwe dynamo erin (een sloopdynamo) leek alles goed. Als ik de dynamo rechtstreeks meet dan geeft hij 14 volt af. Maar als ik bij de accu meet dan zit ik op 12,6 volt. Het acculampje brand ook, niet constant, maar regelmatig aan-uit-aan-uit. Waar zit het hem nu in dan?

Grtz Rick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dit is wel een erg groot verschil!
Heb je toevalllig een flinke audio installatie met een grote condensator in de auto liggen?
Dit zou dit grote verbruik kunnen verklaren.
Iets anders zou ik zo niet kunen bedenken.
Als dit niet het geval is, laat dan de auto eens door een garagebedrijf dooormeten.
Duidelijk is wel dat er ergens een heel grote verbruiker in je auto zit.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

Aan dynamo 14 volt en op accu 12,6 volt, duidt op slechte bekabeling/aansluiting (weerstand onderweg).
Knipperend controlelampje duidt op een slecht functionerende dynamo, misschien versleten koolborstels.
De spanningsregelaar (waar de borstels inzitten), is eenvoudig te demonteren om de borstels te controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht