Ik heb een paar weken geleden een renault 19 gekocht en zit met het volgende probleem. De accu was stuk. Ik heb er een nieuwe accu ingezet en nu bleek de dynamo ook niet genoeg bij te laden.
Met een nieuwe dynamo erin (een sloopdynamo) leek alles goed. Als ik de dynamo rechtstreeks meet dan geeft hij 14 volt af. Maar als ik bij de accu meet dan zit ik op 12,6 volt. Het acculampje brand ook, niet constant, maar regelmatig aan-uit-aan-uit. Waar zit het hem nu in dan?
Grtz Rick
Accu-dynamo problemen
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dit is wel een erg groot verschil!
Heb je toevalllig een flinke audio installatie met een grote condensator in de auto liggen?
Dit zou dit grote verbruik kunnen verklaren.
Iets anders zou ik zo niet kunen bedenken.
Als dit niet het geval is, laat dan de auto eens door een garagebedrijf dooormeten.
Duidelijk is wel dat er ergens een heel grote verbruiker in je auto zit.
Antonio.
Heb je toevalllig een flinke audio installatie met een grote condensator in de auto liggen?
Dit zou dit grote verbruik kunnen verklaren.
Iets anders zou ik zo niet kunen bedenken.
Als dit niet het geval is, laat dan de auto eens door een garagebedrijf dooormeten.
Duidelijk is wel dat er ergens een heel grote verbruiker in je auto zit.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004
- Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
Aan dynamo 14 volt en op accu 12,6 volt, duidt op slechte bekabeling/aansluiting (weerstand onderweg).
Knipperend controlelampje duidt op een slecht functionerende dynamo, misschien versleten koolborstels.
De spanningsregelaar (waar de borstels inzitten), is eenvoudig te demonteren om de borstels te controleren.
Knipperend controlelampje duidt op een slecht functionerende dynamo, misschien versleten koolborstels.
De spanningsregelaar (waar de borstels inzitten), is eenvoudig te demonteren om de borstels te controleren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 174 Weergaves
-
Laatste bericht door C123
-
- 0 Reacties
- 203 Weergaves
-
Laatste bericht door Wijkkie
-
- 5 Reacties
- 952 Weergaves
-
Laatste bericht door haelewyn
-
- 5 Reacties
- 631 Weergaves
-
Laatste bericht door rteske
-
- 1 Reacties
- 334 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 734 Weergaves
-
Laatste bericht door J2507
-
- 5 Reacties
- 387 Weergaves
-
Laatste bericht door A110