Acceleratie GTX
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Acceleratie GTX
Ik ben in het gelukkige bezit van een 89-er GTX (J7T motor, 175.000 km) die sinds enige tijd wat kuren heeft bij het accelereren. Als ik geleidelijk aan gas geef is er niets aan de hand, maar als ik wat sneller het gaspedaal intrap begint-ie te schudden en komt dan maar langzaam op toeren. Het lijkt alsof de motor bij het (snel) op toeren komen op 3 poten loopt en als een constante snelheid gereden wordt of langzaam wordt geaccelereerd de 4e er weer bij komt. Op het moment dat ik het gaspedaal in dezelfde stand hou loopt de motor direct weer mooi soepel.
Ik heb de verdelerkap, bougies en kabels nagekeken, die zijn goed, luchtfilter, benzinefilter zijn schoon. Vacuumslangetjes gecheckt op lekkages en de diverse electrische verbindingen nagekeken op corrosie, allemaal zonder resultaat.
Iemand die deze verschijnselen herkent en mij een zetje in de richting van de oplossing kan geven?
Alvast bedankt,
Groeten,
Carel
Ik heb de verdelerkap, bougies en kabels nagekeken, die zijn goed, luchtfilter, benzinefilter zijn schoon. Vacuumslangetjes gecheckt op lekkages en de diverse electrische verbindingen nagekeken op corrosie, allemaal zonder resultaat.
Iemand die deze verschijnselen herkent en mij een zetje in de richting van de oplossing kan geven?
Alvast bedankt,
Groeten,
Carel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
lijkt op een ontstekings prob.
komen we op terug..
heb t effe drukkie
komen we op terug..
heb t effe drukkie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 feb 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: utrecht
waarschijnlijk heb je een kapotte lambdasonde, die kun je (laten) doormeten met een XR25
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Oke, dat heb ik weer: vanmiddag naar de dealer voor het laten uitlezen van de lambda sonde: geen hikje gevoeld
Toch maar doorgereden en uitgelezen: geen storingen gevonden. Rij ik weer terug naar huis: probleem weer terug. Rechtsomkeert naar de dealer: geen storing. Monteur meegereden: alles in orde. Monteur kon zo 1-2-3 niet zeggen wat het kan zijn, maar wil wel onderzoek doen. Dat aanbod voorlopig maar even afgeslagen...
Bijna thuis: probleem weer terug.
Ik sta open voor suggesties,
Groet,
Carel
Toch maar doorgereden en uitgelezen: geen storingen gevonden. Rij ik weer terug naar huis: probleem weer terug. Rechtsomkeert naar de dealer: geen storing. Monteur meegereden: alles in orde. Monteur kon zo 1-2-3 niet zeggen wat het kan zijn, maar wil wel onderzoek doen. Dat aanbod voorlopig maar even afgeslagen...
Bijna thuis: probleem weer terug.
Ik sta open voor suggesties,
Groet,
Carel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 okt 2004
- Laatste bezoek: 13 jan 2024 22:23
- Actief als: particulier
- Locatie: nederland
Heb in de autoweek eens gelezen over iemand met een probleem met een Opel die voor een bepaald stoplicht altijd afsloeg. Bleek na veel onderzoek te komen door storing/straling vanuit de regelkast van dat stoplicht op de computer van het motormanagement. Weet niet of de computer van de Renault hier gevoelig voor kan zijn. Klinkt als science-fiction.
Groeten, Aad
Groeten, Aad
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Dat heb ik even getest met andere R25's, maar die hebben op dezelfde route geen problemen. Ik krijg binnenkort een andere lambda sonde, daar maar even mee proberen.
Ik weet wel dat de eerste serie Laguna's gevoelig waren voor GSM antennes. Als je te dicht in de buurt van zo'n zendmast stond, startte die niet. Tenminste, dat is het verhaal dat mijn schoonvader te horen kreeg op zijn klachten over startproblemen. Ik heb zelf een 2002 Laguna gehad maar die had nergens last van. Nou ja, nergens....maar dat is een ander verhaal.
Ik weet wel dat de eerste serie Laguna's gevoelig waren voor GSM antennes. Als je te dicht in de buurt van zo'n zendmast stond, startte die niet. Tenminste, dat is het verhaal dat mijn schoonvader te horen kreeg op zijn klachten over startproblemen. Ik heb zelf een 2002 Laguna gehad maar die had nergens last van. Nou ja, nergens....maar dat is een ander verhaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Nou, vandaag met de nieuwe lambda sonde gereden, maar helaas geen verbetering. Eerder verslechtering
Als-ie koud is stinkt-ie vreselijk naar benzine, naarmate ik voorzichtig ga rijden, en met voorzichtig bedoel ik het toerenverloop zo te houden dat de motor niet stottert, gaat de stank wel weg en gaat de motor beter lopen, maar ik kan nog steeds niet normaal gas geven zonder dat de motor gaat hikken en het vermogen weg is.
Iemand nog suggesties?
Groeten,
Carel
Als-ie koud is stinkt-ie vreselijk naar benzine, naarmate ik voorzichtig ga rijden, en met voorzichtig bedoel ik het toerenverloop zo te houden dat de motor niet stottert, gaat de stank wel weg en gaat de motor beter lopen, maar ik kan nog steeds niet normaal gas geven zonder dat de motor gaat hikken en het vermogen weg is.
Iemand nog suggesties?
Groeten,
Carel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3453
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Controleer eens of je lucht-toevoer-buis, en dan met name de slangenklemmen (spanbanden) daarop nog goed vast zitten.
Heb een soort gelijk ervaring met een ander merk auto, door het 'snel' accelereren kantelde de motor in de motorsteunen en zoog die 'valse lucht' aan doordat deze niet vast genoeg zaten, met hetzelfde resultaat.
Achteruit rijden was helemaal een ramp, sloeg die bijkans gelijk af.
Heb een soort gelijk ervaring met een ander merk auto, door het 'snel' accelereren kantelde de motor in de motorsteunen en zoog die 'valse lucht' aan doordat deze niet vast genoeg zaten, met hetzelfde resultaat.
Achteruit rijden was helemaal een ramp, sloeg die bijkans gelijk af.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Dat was het dus niet....maar hij loopt nu wel weer goed
Wat heb ik gedaan: nav de tip van Mathijs de luchtinlaat dus eens goed bekeken, en na het lezen van talloze tips, ook op andere fora, de luchttemperatuursensor er uit gehaald en nagekeken. Niets aan kunnen vinden, door naar de stationairregelschuif. Deze bleek niet helemaal lekker te bewegen, dus schoongemaakt en een beetje gesmeerd. Ik heb met m'n stomme kop niet testgereden tussen het nakijken van de luchttemperatuursensor en de stationairregelschuif, dus weet ik nu niet welke van de twee de oorzaak was, maar feit is dat-ie nu weer heerlijk rijdt.
Allen bedankt voor het meedenken
Wat heb ik gedaan: nav de tip van Mathijs de luchtinlaat dus eens goed bekeken, en na het lezen van talloze tips, ook op andere fora, de luchttemperatuursensor er uit gehaald en nagekeken. Niets aan kunnen vinden, door naar de stationairregelschuif. Deze bleek niet helemaal lekker te bewegen, dus schoongemaakt en een beetje gesmeerd. Ik heb met m'n stomme kop niet testgereden tussen het nakijken van de luchttemperatuursensor en de stationairregelschuif, dus weet ik nu niet welke van de twee de oorzaak was, maar feit is dat-ie nu weer heerlijk rijdt.
Allen bedankt voor het meedenken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut