Aansluiten waarschuwingslampjes

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
Raider
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jan 2015 15:11
Actief als: particulier

Aansluiten waarschuwingslampjes

Bericht door Raider »

Model/uitvoering : Clio
Bouwjaar : 1999
Brandstof : Benzine

Hallo,

Mijn Clio had origineel geen centraal display voor de radio met daarnaast de waarschuwingslampjes voor de gordel en openstaande deur. Dit heb ik ingebouwd waarbij het display plug & play was. Voor de waarschuwingslampjes heb ik echter zelf draden getrokken alleen werkt het niet helemaal zoals ik had verwacht. Uit de stekker komen 3 draden: geel voor stroom, wit voor de gordel en groen voor de deur. De gele heb ik op een ACC kabel aangesloten zodat de lampjes pas werken bij ingeschakeld contact. De witte heb ik op de oranje draad onder de bestuurdersstoel aangesloten die het originele gordellampje in de tellerbak aanstuurt. De groene heb ik op de groene draad achter de deursensor in de B stijl aangesloten.

De lampjes werken nu zoals het zou moeten alleen zit ik nu met 2 andere problemen: Met de deuren dicht, contact af en ingeschakelde lichten, gaat mijn lichtverklikker af. En de binnenverlichting denkt ook dat er altijd een deur openstaat. Als ik hem in de middelste stand zet (deur open, licht aan -> deur dicht, lamp uit na vertraging van een paar seconden), gaat de verlichting nooit uit. Hij blijft gewoon branden dus moet ik hem handmatig uitzetten. Als ik de auto op contact zet dan dimt hij wel gewoon. Haal ik de auto dan weer van contact af dan springt de binnenverlichting meteen weer aan.

Wat heb ik hier fout gedaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen