Speciaal geregistreerd om deze vraag te stellen, hoop desondanks op een antwoord waar ik blij van word
Mijn ouders willen een tweedehands scenic, 2 liter dynamique luxe (automaat) gaan aanschaffen.
Mooie zien staan bij een dealer (best een eindje rijden), aardige prijs, leuke kilometer stand. +- 50.000
Nu ben ik op google wat op zoek geweest naar ervaringen met de 2004 serie, weinig gevonden over dit specifieke type, maar in het algemeen was het vrij negatief. vanalles dat kapot gaat enzo.
Online vind je echter alleen klagende mensen, mensen die tevreden zijn met hun auto gaan weinig spontaan online verkondigen hoe geweldig die van hun is.
Aanstaande zaterdag wil ik samen met mijn vader naar de auto gaan kijken, ben zelf redelijk handig,
heb m'n eigen motor tot een zeker niveau in onderhoud, en de makkelijke auto klusjes durf ik ook wel aan.
Wat zijn de aandachts punten waar ik zeker op moet letten? Is er een bepaald kwaaltje dat typisch is voor dit type?
roestplekken, olie lekkages, slechte electronica? uitlaat steunen die snel slijten?
Alvast bedankt voor de tips!
Aankoop nieuwe scenic uit 2004 (2.0 dynamique luxe)
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
Kan alleen zeggen dat die motor incm de automaat mij altijd prima is bevallen.
Had hem in de Megane II (2003) en nu weer in de Laguna II (2005).
Deze motor is wel gevoelig voor vervuiling van het gaskleppenhuis, dan gaat hij slecht starten of afslaan.
Ook kan de automaat daardoor wat schokkerig gaan schakelen. Zeker bij de automaat vervuild hij sneller, omdat die al heel snel opschakeld en je dus sneller met lage toerentallen rijdt, vooral in de bebouwde kom.
Ik zou dan ook altijd het gaskleppenhuis voor aflevering preventief laten schoonmaken, kan je een hoop ellende besparen. Voor de rest is het een zeer betrouwbare motor.
Wat de Scenic betreft, technisch lijkt hij veel op de Megane II en daar heb ik weinig problemen mee gehad, heerlijke auto. Heb zelf altijd de Dynamique uitvoering gehad, ook met de Clio.
Ik zou er gewoon voor gaan als de auto je aanspreekt. Tijdens de proefrit gewoon alle opties, knopjes etc proberen. Garantie is zoals bij elke occasion in mijn ogen een must, zeker bij een automaat.
Had met de Laguna na een paar weken een storing waarbij de automaat gedeelteljk uit elkaar moest, dat had me anders heel wat gekost.
Had hem in de Megane II (2003) en nu weer in de Laguna II (2005).
Deze motor is wel gevoelig voor vervuiling van het gaskleppenhuis, dan gaat hij slecht starten of afslaan.
Ook kan de automaat daardoor wat schokkerig gaan schakelen. Zeker bij de automaat vervuild hij sneller, omdat die al heel snel opschakeld en je dus sneller met lage toerentallen rijdt, vooral in de bebouwde kom.
Ik zou dan ook altijd het gaskleppenhuis voor aflevering preventief laten schoonmaken, kan je een hoop ellende besparen. Voor de rest is het een zeer betrouwbare motor.
Wat de Scenic betreft, technisch lijkt hij veel op de Megane II en daar heb ik weinig problemen mee gehad, heerlijke auto. Heb zelf altijd de Dynamique uitvoering gehad, ook met de Clio.
Ik zou er gewoon voor gaan als de auto je aanspreekt. Tijdens de proefrit gewoon alle opties, knopjes etc proberen. Garantie is zoals bij elke occasion in mijn ogen een must, zeker bij een automaat.
Had met de Laguna na een paar weken een storing waarbij de automaat gedeelteljk uit elkaar moest, dat had me anders heel wat gekost.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
er zal 6 maanden bovag garantie op zitten, we kennen gelukkig een renault monteur die het onderhoud al jaren voor mn ouders doet, ze hebben nu een scenic uit 97, 2 liter blok, bijna 3 ton op de teller
Zal eens goed opletten tijdens starten/schakelen, en in de eventuele aankoop onderhandeling vragen naar het preventief reinigen. Bedankt voor de tip iig.
Zal eens goed opletten tijdens starten/schakelen, en in de eventuele aankoop onderhandeling vragen naar het preventief reinigen. Bedankt voor de tip iig.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-