Met een derde kind voor de deur willen we iets meer ruimte op de achterbank.
Na goede ervaringen met onze Clio en de reputatie van de laguna durven we een renault wel aan.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Espace uit 2007 met 2.0t automaat.
Er is heel wat over geschreven maar ik kan niet altijd herleiden of men vanuit een fase 1 of 2 praat.
1. Zijn de turbo's van de 2.0t echt zo vaak kapot of was dit enkel zo bij de fase 1?
2. Bij Volvo geeft de automaat rond de 200dkm problemen. Hoe is dit bij de espace?
Ik wil er tenminste vier jaar mee rijden en zal de 200dkm in die periode wel aantikken vermoed ik.
3. Zijn er nog meer aandachtspunten? Kan de airco het bijvoorbeeld aan als je een panorama dak hebt?
Alvast dank voor jullie reacties.
ps. Mijn vriendin/vrouw vind een S-max mooier maar ik vind de renault mooier. En voor hetzelfde geld veel voller.
Aankoop Espace IV Ph2 2.0t automaat
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16539
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Aankoop Espace IV Ph2 2.0t automaat
Espace 2007 is naar mijn weten een fase II, dat zijn technisch vrij prima auto's.
Sjah, de turbo is bij de espace een gevoelig punt omdat deze door de ligging van de motor zn hitte slecht kwijt kan.
Goed onderhoud kan problemen uitstellen.
De automaat, een su1, is een vrij prima automaat welke al lang geleverd wordt ook bij andere merken. WillemS kan je hier meer over vertellen!
Natuurlijk kan deze problemen geven, maargoed dat is met alles.
De airco is prima, ook met panorama dak. Zijn variabele pompen dus ijskoud worden ze nooit.
Pompen kunnen gaan lekken, slechte connector op de pomp komt ook veelvuldig voor.
Onderhoud is duur bij garages, maar onderdelen zijn niks duurder dan andere dus ben je zelf handig valt het prima mee met de kosten.
Goed controleren de gehele auto, onderstel etc.. Veren, banden, remmen, stuurkogels slijten snel omdat het een grote zware wagen is..
Sjah, de turbo is bij de espace een gevoelig punt omdat deze door de ligging van de motor zn hitte slecht kwijt kan.
Goed onderhoud kan problemen uitstellen.
De automaat, een su1, is een vrij prima automaat welke al lang geleverd wordt ook bij andere merken. WillemS kan je hier meer over vertellen!
Natuurlijk kan deze problemen geven, maargoed dat is met alles.
De airco is prima, ook met panorama dak. Zijn variabele pompen dus ijskoud worden ze nooit.
Pompen kunnen gaan lekken, slechte connector op de pomp komt ook veelvuldig voor.
Onderhoud is duur bij garages, maar onderdelen zijn niks duurder dan andere dus ben je zelf handig valt het prima mee met de kosten.
Goed controleren de gehele auto, onderstel etc.. Veren, banden, remmen, stuurkogels slijten snel omdat het een grote zware wagen is..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1292 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 306 Weergaves
-
Laatste bericht door Xieje
-
- 0 Reacties
- 335 Weergaves
-
Laatste bericht door Fozzy
-
- 43 Reacties
- 22032 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 133 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen33
-
- 7 Reacties
- 976 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 1 Reacties
- 510 Weergaves
-
Laatste bericht door Edwin dCi