Aandrijving probleem hulp gevraagd

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
PaulGJ
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 apr 2015 08:49
Actief als: particulier

Aandrijving probleem hulp gevraagd

Bericht door PaulGJ »

Model/uitvoering :CLIO III E 1.5 DCI 85 DYNAMIQUE
Bouwjaar :2010
Brandstof : [DIESEL

Enkele dagen geleden maakte onze Renault Clio Break plotseling het geluid van een koffiemolen. Gelukkig stonden wij al op onze inrit en konden wij hem meteen parkeren. De garage heeft hem met de auto ambulance opgehaald en na inspectie kwam de voorlopige conclusie dat het een erg dure reparatie zou kunnen gaan worden.

Vandaag vertelde de monteur dat waarschijnlijk de aandrijving stuk is en er grote schade is aan de aandrijving. Het zal inderdaad een zeer dure reparatie worden.

De auto heeft ongeveer 80.000 km. gereden en is bouwjaar 2010, het ligt dan niet voor de hand dat nu al de aandrijving stuk is. Tegen de monteur zei ik dat ik hier niet tevreden over ben en dat ik veronderstel dat Renault in de kosten van reparatie zal delen, danwel de gehele schade voor haar rekening neemt.
De monteur beaamde dat het niet normaal is voor deze auto dat er zo’n grote reparatie verricht moet worden. Maandag gaat de motor er uit en dan zal blijken wat exact de schade is.

Mijn vraag is, heeft iemand van u een soortgelijke ervaring en hoe heeft u dit aangepakt. Is het terecht van mij te veronderstellen dat Renault zal delen in de schade?
Hoe kan ik dit verder het beste aanpakken zonder de goede relatie met de garagehouder te schaden?

Voor de duidelijkheid wij wonen in Frankrijk.
Hartelijk dank voor uw antwoord,
met vriendelijke groet
Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 12 mar 2025 18:47
Actief als: particulier

Re: Aandrijving probleem hulp gevraagd

Bericht door mechanic »

Krukaslagers vermoedelijk. Komt vooral bij de vroege generatie 1.5dci voor. Coulance vragen bij Renault is gewoon redelijk en niet beschamend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut