Model/uitvoering : Renault Grand Scenic 1.4 TCE_
Bouwjaar : 2009_
Brandstof : B_
1.4 TCE met 135.000km. Kreeg deze week commentaar van een collega die toevallig achter me reed: Je auto stoot blauwe walm uit en ruikt niet fris. Heb olie gepeild en zit keurig in het midden tussen min en max. Laatste beurt is 8.000 km geleden dus verwacht niet dat hij echt veel olie verbruikt. Stationair vind ik dat er altijd een beetje een benzinelucht om de auto heen hangt. Kan dat er mee te maken hebben? Iemand enig idee wat dit kan zijn?
1.4 TCE Blauwe walm en stinkt
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
Re: 1.4 TCE Blauwe walm en stinkt
Blauwe rook is inderdaad olie,dat duidt wel op een probleem. Mogelijke verdachte oa turbo/koppakking.
De benzinelucht lijkt me los te staan van de blauwe rook. Ga eens bij een goede garage langs.
De benzinelucht lijkt me los te staan van de blauwe rook. Ga eens bij een goede garage langs.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: 1.4 TCE Blauwe walm en stinkt
Ik vermoed dat de retour olieleiding van de turbo verstopt is geraakt, daardoor komt er olie in de uitlaat. Blijf hier niet mee doorrijden want er komt een moment dat er geen olie meer in het carter zit en dan gaat de motor naar de eeuwige jachtvelden.
mvg WillemS
p.s. spreek uit ervaring met een Volvo v40 Turbo van een kennis.
mvg WillemS
p.s. spreek uit ervaring met een Volvo v40 Turbo van een kennis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut