TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

TheSarge
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor TheSarge » 16 mar 2019 23:03

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Geen idee. Ik heb via de r-link store de Captur van mijn vrouw voorzien van de update. Ik stopte de SD-kaart in de computer en alles gebeurde verder automatisch na wat keren op “doorgaan” klikken. Vervolgens 20min in de auto gezeten terwijl het systeem de update draaide.

JurJo
lid
lid

Berichtdoor JurJo » 17 mar 2019 08:56

Noudje, ik zie dat je nog een volgende bladzijde hebt na de 1e met r-link en sd kaart. Heb je al op de 2e geklikt. De kans is groot dat daar 'n 'grotere'sd kaart. Ik heb wel 5 bladzijden, allemaal met sd kaarten. Die zijn op geen enkele manier (ook niet door Frankrijk) weg te krijgen) maar op eentje hoort de nieuwst kaart aangevinkt te staan.

Captur90
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Captur90 » 17 mar 2019 14:08

Dag iedereen,

Noudje om op je bericht te antwoorden het zit idd zo zoals Jurgo het formuleert, door die upgrade via de usb in de wagen is er blijkbaar een bijkomende SD verschenen wanneer je de rlink store opent en naar "mijn produkten" gaat zien

Groetjes

Franky71
Lid
Lid

Berichtdoor Franky71 » 17 mar 2019 16:13

Als ze gaan overschakelen naar Google wat gaat er dan met de TomTom carminat gebeuren? Ik denk niet dat mijn scenic van 2011 de Google gaat kunnen draaien...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Noudje
Lid
Lid

Berichtdoor Noudje » 17 mar 2019 16:29

JurJo alweer bedankt, zie inderdaad dat er een 2de pagina is en daar staat de "gewone"SD kaart volledig op. Weer een raadsel opgelost.
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire

Coelacanth
Lid
Lid

Berichtdoor Coelacanth » 19 mar 2019 23:17

Gestopt destijds op pagina 90 of zo, dus even eerlijk, niet de 47 pagina's daarna meer doorgespit.

Recente update van RLink gedaan, met succes.

MAAR, ik heb nog een HELE OUDE kaart volgens mij: 9.60

Afbeelding

Ik gooi even alle info open, hier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IS ER NOG EEN MOGELIJKHEID OM DE NIEUWSTE KAART TE DOWNLOADEN ?

Zo ja, hoe ?
Tijd begint te dringen, de 3 jaar is bijna om.

Dank al vast

Noudje
Lid
Lid

Berichtdoor Noudje » 23 mar 2019 10:07

@coelacanth, het enige wat ik kan voorstellen is dat je de de R-Link helemaal van je computer verwijderd en vervolgens opnieuw installeert. Wellicht staan de kaart updates er dan wel op. Succes !
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire

lexs
Lid
Lid

Berichtdoor lexs » 23 mar 2019 15:26

@coulacanth,Ik heb nu bijna 2 jaar de Europa kaart met update en steeds braaf gepoogd om te updaten. Daar heb ik regelmatig de hulp van Renault voor nodig gehad. Het zal me niet verbazen als je daar in jouw situatie ook niet onderuit komt. En dan moet je inderdaad wel opschieten, want onze franse vrienden hebben door hun bekende slag wel even tijd nodig...

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 23 mar 2019 15:29

En dat helpen draait er op uit dat ze je naar de verdeler sturen, die zegt dat jij de enige bent die problemen heeft. En, natuurlijk met een zuur gezicht, de update uitvoert. Normaal, want hij wordt er niet voor betaald.

lexs
Lid
Lid

Berichtdoor lexs » 23 mar 2019 17:38

@Theo-R-link, toegegeven, het is een k*-systeem, de medewerkers die zich er mee bezighouden hebben geen idee wat ze doen, ze worden aangestuurd met de franse slag. Maar toch...
Ik kan niet anders zeggen dat de mensen op de helpdesk hun best hebben gedaan om me te helpen. Telkens weer. Ik heb daar veel geduld bij moeten hebben, want tussen willen en kunnen gaapt een enorme kloof, zeker in dit geval. Maar vroeg of laat, na veel inspanning van hen en vooral van mij, lukte het telkens.
Ik heb op dit moment kaart versie 1011. Mijn ingebouwde, peperdure R-link systeem loopt daarmee bijna een jaar achter op mijn losse TomTom van nog geen €300 met levenslange updates van de kaarten.
Maar het had nog veel erger gekund.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 24 mar 2019 07:37

Ik krijg ook altijd veel hulp van de klantendienst, heb zelfs eens bijna een hele dag aan de telefoon gehangen met één van hen, maar uiteindelijk moest ik naar de dealer om het te laten doen. Het is niet te begrijpen dat, na zoveel jaar, het updaten van het systeem, of van de kaarten fout blijft lopen.

lexs
Lid
Lid

Berichtdoor lexs » 24 mar 2019 08:22

Ik ben in dit verband alleen een keer naar de dealer geweest om een nieuw SD kaartje op te halen. Verder het altijd zelf kunnen doen, met 'hulp' van de klantenservice via email.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 24 mar 2019 08:28

Nu zit ik er weer mee dat mijn TomTom places, in services, niet werken, weer de vraag om langs de dealer te gaan, na hun uitleg te hebben gevolgd. Maar ik durf dat niet meer, daar kijken ze me buiten. Nu gebruik ik TomTom places zelden, en in Navigatie werkt hij wel, maar dan moet je wel inttikken wat je zoekt.
In services komt er altijd: de dienst is nu niet beschikbaar. Ook bij het 'weer' heb ik een vijftal plaatsen ingesteld, bij sommige krijg ik klank, bij anderen niet.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R-Link”