De H7 Cree LED-lampen 6000K (per stuk 2400 lumen, 20W) zitten erin!
Uiteindelijk bleek het inbouwen erg mee te vallen. Het los maken van de originele halogeen lampen was bijna nog meer werk.
Net als E-mission heb ik ook de originele metalen adapters gebruikt. Deze passen net wat beter in de koplamp, en ze hoeven in mijn geval niet te worden opengebroken, maar slechts miniem te worden aangepast. Met een rond metaalvijltje heb ik de opening ietsje groter gemaakt.
01 Aanpassen metalen adapters.JPG
Dan past het losse onderdeel van de LED-lamp er precies doorheen:
02 Metalen adapter past om LED-lamp.JPG
Vervolgens deze twee metalen onderdeeltjes samen in de koplamp vastzetten, om daarna het driverkastje met stekkers aan de bovenkant in de koplamp te schuiven, en de LED-lamp zelf middels de bajonetsluiting vast te zetten. (Zie ook het stappenplan in de installation manual in mijn vorige post)
03 LED-lamp gemonteerd met driver in de koplamp.JPG
De koelribben worden al snel warm als de LED-lamp aan is.
Na het sluiten van de rubben dop is nog slechts een kleine bobbel door het rubber zichtbaar:
04 Bobbel op rubber dop.JPG
Zie hier het eerste resultaat:
05 1e resultaat.JPG
's Avonds heb ik met een collega Zoe rijder de volgende foto's gemaakt om het verschil te kunnen zien.
Boven is Halogeen 3850K 1500 lm 55W, en onder is LED 6000K 2400 lm 20W.
Dimlicht:
1 Dimlicht_.JPG
Groot licht:
1 Grootlicht_.JPG
Links Halogeen, rechts LED
Van voren_.JPG
Ik vind de lichtopbrengst niet slecht, al lijkt de bundel iets minder scherp, waardoor vooral het groot licht net iets te kort komt. Persoonlijk vind ik de wat blauwere kleur licht wel mooier bij mijn auto passen. Ik ga er in ieder geval de komende tijd mee rond rijden om te zien hoe het met de duurzaamheid van deze LED-lampen gesteld is.
Wat vinden jullie er van?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.