Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
63A 3f = 43 kW = 20" per %32A 3f = 22 kW = 40" per %
16A 3f = 11 kW = 1'20" per %
32A 1f = 7.3 kW = 1'50" per %
16A 1f = 3.6 kW = 3'40" per %
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
63A 3f = 43 kW = 20" per %Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dat is het dus! De cameleon lader in de Zoe pauzeert gewoon even!The Fastned Story schreef:De ZOE-rijders zijn dolenthousiast als we in juni 2014 hen de mogelijkheid bieden om ook met dit vermogen te kunnen laden bij Fastned. Er komt een AC/43 kW-aansluiting op onze snelladers. Maar helaas gaat het vaak fout. De klachten die bij de Fastned-helpdesk binnenkomen, zijn voor 60 procent afkomstig van ZOE-rijders. De meest voorkomende klacht is dat het laden voortdurend op haperingen stuit. Na enig speurwerk komt de aap uit de mouw. De lader onder de motorkap wordt snel warm. In de software van de ZOE is daarom een ‘laadpauze’ ingebouwd, voor voldoende koeling. Onze lader registreert deze pauze en concludeert zoals het laadprotocol voorschrijft dat de laadsessie ten einde is en slaat af. Vervolgens moet de automobilist zijn laadsessie opnieuw opstarten. Hoogst onhandig.
Vind je het probleem, is de oplossing vaak dichtbij. In het geval van de ZOE laten we de software van onze laders zo aanpassen dat deze kan omgaan met de pauzes. De laadsessie loopt gewoon door terwijl de ZOE af en toe een pauze neemt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Eigenlijk dus gewoon een 'ontwerpfoutje' want dit is ronduit onhandig als je SNEL wil laden. Renault moet dus e.e.a. beter koelen/ de warmte wegwerken.Steeds na ongeveer 2,5 minuut stopte het laden, en moest ik het laden herstarten. Een eigenaardigheidje van de Zoe dus, waar ze in de laadpaal rekening mee dienen te houden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Er was onlangs op autoblogGreen een berichtje over een bedrijf in AmerikaCCS met 100kW laden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Holadepianola, ik heb nog geen bericht/ foto gezien dat bewijst dat dd R240 een CCS/ 50kW lader heeft. Hier is wel veel over gespeculeerd en zal waarschijnlijk in de toekomst verschijnen maar volgens mij NU nog niet het geval.Snelladen is niet "weggehaald", alleen vervangen door de richting waar het in Europa naar toe gaat: CCS. Daarmee kan het AC deel in de auto wat bescheidener worden en daar is weinig mis mee: Ik ken geen plaatsen waar de wel 43kW AC kunt laden en geen CCS. Ik denk ook niet dat veel mensen een 3x63A AC lader thuis hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Die laders staan in een "smart" grid. Als de paal niet blauw geeft wil nog niet zeggen dat de eigenaar auto niet wil laden, de paal heeft ook een eigen wil.VanAssen schreef:Afgelopen week een rondje NL gereden om o.a. onze dochter uit te zwaaien op Schiphol.
Nou, kom je aan op P2, alle 8 laders bezet maar niemand die het laden zelf heeft geactiveerd.
Dus alleen stekker erin en doen alsof.
En wat zie je staan? De Outlander, Prius, Golf GTE en zelfs een Tesla (nog met gratis laadoptie via hun eigen superchargers).
Het wordt tijd dat er gehandhaafd wordt.
Korte opleiding laadpaal status lezen voor de parkeerwachters.
Ring niet blauw dan hoppa minimaal €10 extra parkeergeld.
In Haarlemmermeer gelukkig nog net een laadpaal kunnen vinden die ons dan weer gered heeft, maar dit is echt te zot voor woorden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut