Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015
Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door landfort »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij ons doet de melding het sinds vanmiddag weer??? We kijken het nog even een paar dagen aan...
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Ik krijg elke dag nog gewoon meldingen van de auto bij starten en stoppen laden. Gebruik wel sms en geen mail. (Is sneller)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

VanAssen schreef:
TCU toch defect, kosten bij 80% coulance €167 voor de vervanging.
Acceptabel? :think:
Nou lekker dan. Vandaag kreeg ik te horen dat ik op 60% coulance mag rekenen. :x :discuss: En ik krijg 25% korting op de 12V accu. Totaal mag ik € 325,- afrekenen. Nou, ik weet het niet hoor. De garantie op een nieuwe TCU is 1 jaar. Mijn Zoe is nu 33 maanden oud. Misschien kan ik toch wel zonder TCU. :think:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

@Renault 15.17:

TCU: Moet iedereen zelf bepalen, maar ik deed het persoonlijk NIET. Ik pak zelf traffic via RDS (en gewoon op google maps. Anderen zweren bij Waze).

12 volt batterij: Ik zou hem wel even laten testen en als hij kiele kiele is vóór de winter vervangen. Als je 12 volt accu moeilijk doet kan je tractie batterij nog zo goed zijn, je staat hartstikke stil.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Is er dan mogelijk nog sprake van een voorwaarde uit het leasecontract van de batterij die een werkende TCU eist?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

G-J, dit bij Renault Service diverse keren gevraagd, maar je krijgt er geen uitsluitsel.
Bij de vraag of Renault niet de TCU nodig heeft om de batterij te kunnen uitlezen en dus bij verlies van signaal zelf zou moeten reageren voor reparatie / terugroep actie, kan men geen antwoord geven.
In principe zijn we de TCU niet nodig en hebben, als eerder genoemd, andere opties als Waze etc.
:think:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Als dat niet duidelijk is en dus niet geeist wordt dan kun je die TCU achterwege laten dunkt me. Er zijn genoeg (betere) alternatieven voor de diensten die via die TCU binnen komen. Chique is anders, maar de pegels zullen de doorslag geven.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Ik bedoel maar, maar wil ook graag dat de App weer uit te lezen is.
Dus dan zal ik moeten betalen en de coulance gegeven was acceptabel.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Nadat er gisteren weer een nieuw fenomeen optrad, heb ik vanmorgen de dealer laten weten toch akkoord te zijn met het voorstel voor de TCU en 12V accu. We hadden vrijdagavond al besloten dat we de TCU een keer een kans willen geven. Gaat die nu weer binnen drie jaar stuk dan is dat dan jammer.
Maar goed, gisteren zijn we dus naar Dierenpark Blijdorp geweest. Gelukkig hadden we nog net een vrije laadpaal, tussen de Volvo's (2x V60 1x XC80), Outlanders (zeker 4), een MB C350e en een Golf GTE. Oftwel: wij waren de enige aan de laadpalen met een elektrische auto (!) :roll: .
Toen we 's middags terugkwamen was de ZOE keurig opgeladen tot 100%. Fijn. Maar bij het wegrijden meteen twee foutmeldingen: "controleer elektr. systeem" en het automatisch daarbij horende "controleer regelaar". Mijn vermoeden was dat de 12V accu nu zo slecht is dat deze een foutmelding is gaan geven, maar oke, de ZOE reed zonder problemen de 113 km naar Uden. Alleen..... de auto was natuurlijk in de volle zon behoorlijk opgewarmd. En nu kon ik me natuurlijk vergissen, maar het leek alsof de airco niet echt koude lucht blies. En daar waar ik gisteren nog twijfelde was het vanmorgen duidelijk: geen verwarming (en dus ook geen airco).
Toen ik dit vanmorgen aan de dealer voorlegde, wilde men graag de ZOE nog eens uitlezen. Aangezien ik op 300m van de dealer werk, heb ik in de pauze de ZOE even gebracht. Resultaat, na het vervangen van de TCU en de 12V accu wil men de auto nog een dag (totaal dus 2 dagen) voor verdere foutanalyse. Ik vermoed echter dat het gevolgproblemen zijn van de 12V accu, maar daar was de dealer niet zeker van aangezien de verwarming/airco in het 400V systeem zit. (is dat zo?)
Het mooiste komt echter nog. Toen ik vervolgens naar huis reed, waren alle meldingen weg en ook de airco deed duidelijk zijn werk weer. De monteur heeft echter helemaal niks gemeld over een reset of zoiets dergelijks. Morgen maar weer eens bellen.... :lol:
De afspraak voor het vervangen van TCU en 12V accu staat voor volgende week woensdag, wordt vervolgd......
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Dat is toch wel heel irritant zeg (ja, die hybrides ook), niet reproduceerbare fouten met een auto die uit de garantie is. Hoop dat er een duidelijke oorzaak te vinden is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Al weer een paar daagjes geen contact meer met het servertje in Portugal. Het uitschakelen van de laadkalender via de app lukt dan ook niet meer. Bummer! Laadkalender handmatig ingeschakeld (lukt gelukkig nog wel) en geprobeerd de app via het in en uitschakelen van de rijmodus weer tot leven te krijgen (tip van EV-forum). Dat resulteer in een app die bezig is met "deactivé", nu al weer een tijdje. Niet de app hangt, maar dat servertje in Portugal heeft het nu blijkbaar zwaar. Door het drukken op wat knoppen zie ik nu dat we Carminat TomTom ZE Live op de R-link hebben. Kunnen we eindelijk die kortingsaanbiedingen van Rnault gebruiken voor de kaart updates. Zal Theo-R-Link alvast informeren :lol:
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Na 3 dagen is de deactivé blijkbaar doorgevoerd, en dat betekent blijkbaar echt deactivé; zie niks, kan niks.
Dus de knop activé aangeklikt en daar zit nu, in tegenstelling tot de vorige 3 dagen, wel beweging in maar hij blijft niet hangen en valt weer terug in originele positie en de respons is dus nul. Het servertje in Portugal heeft weekend blijkbaar.
image.jpeg
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Nog even over de coulance voor de TCU: dat apparaat mag niet zo snel kapot, van enige slijtage is geen sprake en zou daarom een behoorlijke tijd mee moeten gaan. De genoemde coulances voor een dergelijk apparaat vind ik daarom laag en ik weet niet of je dit via de dealer te horen hebt gekregen of via Renault klantentelaties, maar ik adviseer stevig aan te dringen bij Renault klantenrelaties en zeker subtiel te verwijzen naar dit forum.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Afgelopen woensdag (13-APR-2016) was mijn Zoe voor de terugroepactie in de garage. Bij die gelegenheid heb ik gelijk het haperende TCU probleem gemeld. Resultaat van de controle door de monteur is dat de TCU wéér vervangen zou moeten worden :shock:. De teller zou daarmee op 3 komen...
De 1e keer was op 31-03-2014, en de 2e keer op 07-01-2015. Toen viel de vervanging steeds onder garantie. Maar ik hoefde nu niet uit te leggen dat ik eventuele kosten daarvoor zou gaan accepteren. Er wordt met Renault overlegd, en de garage laat het me weten.

Daarnaast gaan ze ook bekijken of de al na 2 jaar bladderende pookknop onder garantie gaat vallen.

Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Goed nieuws!
Ik werd vandaag teruggebeld door de Renault garage, en zowel de TCU als de bladderende pookknop worden zonder kosten vervangen :D.
Of dit komt doordat bij mijn Zoe de TCU al 2x eerder is vervangen, of dat de brief waar we onze zorgen hebben geuit heeft geholpen weet ik niet. Maar tot nu toe zijn alle problemen bij mijn Zoe steeds heel netjes opgelost door Renault :thumb:.

Ik ben wel benieuwd of ik nu een vernieuwde (lees verbeterde) TCU krijg. Ik ga het navragen.
Zodra de spullen binnen zijn, zal een afspraak gemaakt worden.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Mijn TCU is nu ook defect, hij haperde al sinds ik de auto heb, maar ik dacht dat dit aan iets anders lag (slechte dekking, problemen bij Renault enz..) Maar nu krijg ik sinds 21 april niks meer binnen.

Diagnose dealer: TCU defect. Coulance regeling 50%, kosten 425,- Ik laat dat niet maken voor dit bedrag. Ik mis de meldingen dat de accu is volgeladen wel, vooral omdat ik aan publieke palen oplaad en mijn auto wil wegzetten zodra ie vol is. Nu moet ik dus klokkijken (wat een ellende :-))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Van welk jaar is jouw ZOE?
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

@rgr: in Canze is (toegegeven, langzame ontwikkeling), iets in ontwikkeling waarmee, nadat je de auto hebt aangesloten, een laadgrafiek wordt berekend op basis van temperatuur, SOC en vermogen. DE laadtoestand zal worden weergegeven in range. M.a.w., als je weet dat je 50 km nodig hebt, kun je aflezen hoeveel minuten dat zal gaan duren. Gaat natuurlijk in potentie niet goed bij load balanced palen, maar ik denk dat het HEEL handig is. Tijd tot vol heb je meestal weinig aan, en al helemaal niet bij snelladers, want dan wil je niet "vol". Stay tuned.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Ik zal Canze beter gaan volgen. Ik heb overwogen om de tcu zelf te demonteren en te analyseren. Maar dan moet het hele dashboard los en daar zit ik niet op te wachten. Is Renault zelf niet gebaat bij een werkende TCU? Zoals het opladen blokkeren indien de facuren niet betaald zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Er is een bericht (mijn vage herinnering zegt dat het een tweet van Renault was, misschien weet @HarmOtten het nog) dat de TCU niet kan of zal worden gebruikt voor batterij "DRM".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Haha, dat is een goede! Die zou ik via RNL wellicht toch eens voorleggen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Renault twitter statement DRM.png
Deze tweet bedoel je.
Gevonden via de Renault Zoe Wiki-pagina.
Maar let ook op de interessante reactie op deze tweet. Lees verder op het goingelectric forum!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Voor iedereen waarvan de TCU defect is. TNM biedt nubvoorlopig gratis een sms dienst aan. Starten en stoppen van de auto kun je dus laten melden. Voor €400,- zijn dat heel wat sms'jes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Zijn er meer mensen die last hebben dat er geen info meer in de app verschijnt. Blijft hangen bij de inlog.
Melding: My ZE Online does not get a response from the remote service. Please try again later


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

yes heb ik ook, maar ik heb dan wel een kapotte TCU en de auto krijgt vandaag een nieuwe motor. Ik dacht even dat het daar aan lag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Yep, hier ook het geval.
Die melding "My ZE Online does not get a response from the remote service. Please try again later" staat overigens los van het feit of je TCU het doet. Deze melding komt puur doordat de server van Renault (schijnt ergens in Portugal te staan) het (weer) niet doet. Ik zeg "weer", omdat ie naar mijn mening iets te vaak niet beschikbaar is. Zeker omdat je na 3 jaar hier voor moet gaan betalen. Ik ben me nog aan het beraden welke service ik aan het eind van de maand ga verlengen...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 aug 2013
Laatste bezoek: 08 jan 2025 21:38
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RogerS »

Wij gaan in ieder geval de service niet verlengen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016
Laatste bezoek: 12 mei 2018 21:11
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GillettiNo »

Hier doet de app het inmiddels weer. Gisteren en eergisteren had ik een melding dat de site (en dus ook de app) onder 'maintenance' was..
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Nivve »

Ondertussen bij mij al 3 maanden verlopen. Ik zie geen reden om hem te verlengen, te onbruikbaar.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Ik vind het eigenlijk te zot voor woorden dat ze gewoon een app uit de lucht knallen zonder enige communicatie richting de klant toe. Dit is gewoon onvriendelijkheid ten top en Kl€@&.

Als Developer heb ik wel begrip dat er af en toe wat mis gaat in de complexe iT omgevingen maar geen communicatie.

Ik kom er nog steeds niet in helaas.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hoi Rudy, Ik heb gewoon verbinding met de server.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RudyH »

Het is mij gisteravond laat gelukt.
Na mijn wachtwoord opnieuw aan te vragen. Deze is overigens daarna niet gewijzigd.
Ik kreeg een link in de mail waarna de app automatisch opstarte en ingelogde.
Het werkt weer. Doch ben ik van mening dat er te weinig gecommuniceerd wordt en de betaalde dienst toch wel wat te kort komingen heeft.

Overige merken tonen aan dat het wel kan. (Is geen reden om ander merk te gaan rijden :-)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016
Laatste bezoek: 12 mei 2018 21:11
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GillettiNo »

Oei, te vroeg gejuicht.. :fp:
no response.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Vandaag is (voor de 3e keer) bij mijn Zoe de TCU vervangen.
Zie hier het volledige verslag.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Ik berichtte eerder al dat de TCU van onze ZOE ook defect was. De kosten voor vervangen waren (coulance) 450,- afgerond.
Ik heb aangegeven dat ik dat te duur vond en er zat ook geen rek meer in. Maar... en nu komt het, de motor moest vervangen, dat is 2 weken geleden gebeurd. Vlak daarvoor had de ZOE een grote beurt gehad en ik vroeg dus naar de rekening, deze was ongeveer 250,-, want de 12V accu moest ook vervangen. Omdat ook de motor moest vervangen werd dit samen met de beurt een grote factuur. Prima dacht ik nog, wat kan daar fout gaan. Ik heb vorige week de factuur ontvangen en deze was 530,-, tot mijn verbazing staat daar dus ook op dat de TCU is vervangen, niet voor het eerde genoemde bedrag maar voor ongeveer 250,-. Maar het allermooiste is nog, dan ie helemaal niet vervangen is. Status in R-Link Not connected, en in de app is de laatste update van 21 april 2016. De dealer is al 5 dagen bezig met uitzoeken waar het nu is fout gegaan. Ik heb uiteraard nog niet betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht