Ervaing met Hill assist?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author
Ervaing met Hill assist?
Ik heb een nieuwe Megane station diesel.
Automaat met Hill assist.
De hill assist werkt goed als je op een redelijk steile helling staat maar als je met je voorwielen b.v. op een verkeersdrempel stil staat (hij staat in de drive) en je laat de rem los, loopt hij 20 - 30cm achteruit om vervolgens vooruit te gaan.
Ik heb vele verschillende auto's met automaat gehad (maar nog nooit een Renault), maar dit is de eerste die achteruit loopt.
Is dit normaal?
Is hier wat aan te doen?
dank
Automaat met Hill assist.
De hill assist werkt goed als je op een redelijk steile helling staat maar als je met je voorwielen b.v. op een verkeersdrempel stil staat (hij staat in de drive) en je laat de rem los, loopt hij 20 - 30cm achteruit om vervolgens vooruit te gaan.
Ik heb vele verschillende auto's met automaat gehad (maar nog nooit een Renault), maar dit is de eerste die achteruit loopt.
Is dit normaal?
Is hier wat aan te doen?
dank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 jan 2025 09:30
- Actief als: particulier
Re: Ervaing met Hill assist?
Deze automaat rolt dan inderdaad een stukje achteruit. Oplossing is om de parkeerrem even erop te zetten.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 mar 2019 19:46
Vind het systeem nog moeilijk te doorgronden. Heb Captur Xmod diesel (2016), en bij achteruit inparkeren op het werk merk ik de 2 sec rem bij langzaam vooruitrollen elke dag.
Laatst proef genomen op een zeer steile helling voorwaarts (parkeergarage) in 1e versnelling. Op rem trappen, en daarna loslaten (nog steeds in 1e versnelling), auto rolt meteen naar beneden.
Wie weet meer ?
Laatst proef genomen op een zeer steile helling voorwaarts (parkeergarage) in 1e versnelling. Op rem trappen, en daarna loslaten (nog steeds in 1e versnelling), auto rolt meteen naar beneden.
Wie weet meer ?
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 mar 2019 19:46
Ik ben er uit. De assist van 2 sec treedt in werking wanneer je op een schuin vlak de tegenovergestelde kant dreigt te rollen als waar je versnelling is ingeschakeld (handbak).
Dus:
[1] Helling naar beneden en je schakelt in z'n achteruit
of:
[2] Helling naar boven en je schakelt in z'n 1
Uitgeprobeerd bij pakeerdek.
Dus:
[1] Helling naar beneden en je schakelt in z'n achteruit
of:
[2] Helling naar boven en je schakelt in z'n 1
Uitgeprobeerd bij pakeerdek.